„Bądź kumplem, nie dokuczaj” – ruszyła 6. edycja kampanii społecznej Cartoon Network
„Bądź kumplem, nie dokuczaj” – ruszyła 6. edycja kampanii społecznej Cartoon Network
Centrum Edukacji Obywatelskiej ponownie zostało partnerem kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. Nasze ekspertki przygotowały materiały edukacyjne promujące życzliwość: scenariusze lekcji, minizadania, miniprojekty dla uczniów i uczennic szkół podstawowych oraz przewodnik metodyczny dla nauczycieli i nauczycielek. Materiały są dostępne w wersji stacjonarnej oraz do wykorzystania na lekcjach zdalnie.
W tym roku proponujemy poruszenie z uczniami i uczennicami tematu życzliwości na trzech poziomach:
- w stosunku do siebie – jak mogę dbać o własny dobrostan, jak mogę być odpowiedzialnym/odpowiedzialną za siebie;
- w stosunku do innych – co mogę zrobić, by inni czuli się przy mnie dobrze, jak mogę pomóc, za co mogę wziąć odpowiedzialność;
- we wspólnocie – jak mogę wspólnie tworzyć w najbliższym otoczeniu (np. w grupie szkolnej, klasowej) strefy życzliwości, w których każda osoba jest widoczna, wzmacniana, włączana i współpracująca.
Bezpłatne materiały są dostępne TUTAJ.
Ambasadorem tegorocznej edycji został Kamil Stoch:
Z przyjemnością dołączyłem do grona ambasadorów kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”! Wartości takie jak życzliwość i fair play są mi szczególnie bliskie. Od kiedy pamiętam, kierowałem się nimi zarówno w sporcie, jak i w życiu. Dobro powraca – z tym przekazem chciałbym dotrzeć do każdej miejscowości, do każdej szkoły, do każdego dziecka. Apeluję do nauczycieli, opiekunów i rodziców: bądźmy w jednej drużynie, wspólnie realizujmy odpowiedzialną misję szerzenia wzajemnego szacunku – komentuje skoczek narciarski.